Ekonomi

IdeaSoft 2023 KOBİ e-ticaret raporuna göre e-ticaret 2023 yılında %118 büyüdü

IdeaSoft 2023 KOBİ E-ticaret Raporu açıklandı. Rapora göre; Ideasoft’un geliştirdiği e-ticaret altyapısını kullanan siteler; 2023 yılında 9 milyondan fazla tüketicinin 103 milyon ürün ihtiyacını karşıladı. Toplam hacim 2022 yılına göre yüzde 118 artarak 15 milyar TL’yi aştı. İlk Hırdavat ve İnşaat Pazarı departman bazında ilk sırayı korurken, bu kategoriyi Mobilya, Elektronik, Gıda, Beyaz Eşya ve Ev Aletleri, Avcılık ve Kamp Outdoor takip etti. Raporda dikkat çeken bir diğer nokta ise; Taksit oranlarının artması nedeniyle tek dezavantajı ödemelerin ve kargo ücreti dahil siparişlerin artmasıydı.

Her geçen gün büyüyen e-ticaret ekosistemine, ülke ekonomisine katkı sağlamak, küçük ve orta ölçekli işletmelerin e-ticaret seyahatlerine ışık tutmak amacıyla hazırlandı. IdeaSoft 2023 KOBİ E-Ticaret Raporu duyurdu. Rapor, IdeaSoftkullanıcı 19 binden itibarenDaha fazla e-ticaret sitesi, 9 milyondan Çok sayıda iş emrinin analiz edilmesiyle oluşturulmuştur. Raporda; Satılan ürün adetleri, satış hacmi artan segmentler, gün ve sezonlara göre dağılımları, siparişlerin verildiği bölgeler, kargo tercihleri ​​ve ödeme sistemleri gibi kapsamlı istatistikler yayınlandı.

TOPLAM HACİM %118 ORANINDA ARTARAK 15 MİLYAR TL’Yİ AŞTI

fikirlersoft’şöhret 19 binden itibarenbirçok mağazanın üzerinde 9Milyondan fazla siparişle oluşturulan rapora göre 2023 yılında 9 milyondançok fazla tüketici 103 milyon adet İhtiyaçlarını IdeaSoft’un geliştirdiği e-ticaret altyapılarını kullanan siteler üzerinden karşıladı. 2022’ye kıyasla toplam hacim %118oranda artıyor 15 milyar TL geçti. Satılan ürün sayısı 103.640.231sepetteki ürün sayısı ise 11.33, sepet ortalaması 1.711,14TLolmuş.

%71,3 TAŞINABİLİR CİHAZLAR ÜZERİNDEN SİPARİŞ

Alınan siparişler cihaz bazında incelendiğinde, siparişlerin %71,3 Segmentin mobil cihazlar üzerinden çekildiği ortaya çıktı. Mobil üzerinden satılan ürün sayısı 6.517,44Mobilden satış oranı ise %71,3’e gül. Bu rakam 2022’de olacak 61,99 öyleydi. Masaüstünden verilen siparişlerin sayısı 2.624.432Bu sayı 2022 yılına göre azalacak %28,7 olmuş. Bu rakam 2022’de artacak %38,01öyleydi.

BÖLGELERE GÖRE SİPARİŞ ORANLARI

En çok sipariş alan bölgeler ise 2021 yılıyla aynı sıralamaya sahip oldu. En çok siparişin verildiği bölge İstanbul’un bulunduğu Marmara Bölgesi olurken, %4,06 Sipariş oranı en az olan bölge ise Güneydoğu Anadolu oldu. Bölgelerin sipariş oranları ise; marmara %42,08,İç Anadolu %16,80, Kara Deniz %14,49, Ege %7,92, Akdeniz %10,08, Doğu Anadolu %4,57,Güneydoğu Anadolu %4,06olarak gerçekleşti.

ARDAHAN, MUĞLA VE KONYA’DA SATIŞ HACMİ ARTIYOR

İlk 3 sıranın değişmediği il bazlı sipariş sayılarında Ardahan, Muğla ve Konya gibi illerin artan satış hacimleri dikkat çekti. İllere göre satış hacimleri; Kocaeli %2,91, Ankara %9,28, Eskişehir %1,35, Adana %3,96, Ardahan %3,78, Bartın %1,85, İstanbul %27,69, Tekirdağ %1,54,Adıyaman %1,90, Konya %2,26, izmir %7,03, Balıkesir %1,27, Manisa %1,76, Muğla %2,08, GAZİANTEP %1,46, diğer iller %29,08olarak gerçekleşti.

ÜRÜNLERİN %47,69’U ÜCRETSİZ KARGO SEÇENEĞİYLE SATILDI

IdeaSoft altyapısı kullanılarak e-ticaret sitelerinde satılan ürünler %47,69 Ücretsiz kargo seçeneğiyle satılmaktadır. işletmelerin %52,31Nakliye fiyatını alırken, %47,69kargo bedeli talep etmez.

SEZONLARA GÖRE SİPARİŞ ORANLARI

Kışın %27,44, Bahar %31,49, Yaz %8,95ve Sonbahar %32,12satışlar yapıldı.

EN İYİ SATIŞ GÜNÜ SALI

En çok satışın olduğu gün %17,43Salı, Pazartesi olurken %11,33, Çarşamba %15,71, Perşembe %15,57,Cuma %14,70, Cumartesi %13,52, Pazar %11,74olarak gerçekleşti.

SAATLERE GÖRE SİPARİŞ ORANLARI

Alışveriş saatleri dikkate alındığında en çok sipariş 14.00-15.00Süresi içerisinde verildiği görülmekle birlikte, %0,27sipariş oranı var 05-06Zaman aralığı listede sonuncuydu.

%77,12 ÖDEME SEÇENEKLERİNDE KREDİ KARTINI TERCİH EDİYOR

Sipariş veren kullanıcılar %77,12En çok tercih edilen ödeme seçeneği kredi kartıyla olurken kapıda ödeme %14,21Yüzde olarak ikinci sırada yer alıyor. %8,67Havale-EFT tercih edilmektedir.

%84,22 TAKSİT SEÇENEKLERİNİ KULLANIN

Alışverişlerini taksitle yapmayı tercih eden kullanıcılar %84,22tek atış, %3,402 taksit seçeneğini tercih ediyor. %4,843 taksit, %1,784 taksit, %0,845 taksit, %2,516 taksit, %2,517 ve üzeri taksit seçeneklerini de tercih ediyor.

DONANIM & İNŞAAT PİYASASI SEKTÖRÜ YİNE EN YÜKSEK SEKTÖRÜNDE

Hırdavat & İnşaat Pazarı Bölümü, 2023 yılında toplam satışı en fazla olan segmentler arasında yine zirvedeki yerini korurken, bir önceki yıl ilk 10’da yer almayan çok çeşitli ürünler de listeye 10’uncu sıradan dahil oldu. .

İlk on kesim; Hırdavat ve İnşaat Pazarı, Mobilya, Elektronik, Gıda, Beyaz Eşya ve Ev Aletleri, Avcılık ve Kamp Dış Mekan, Otomotiv Yedek Kesimi, Kişisel Bakım ve Kozmetik, Tekstil ve Giyim, Birçok Çeşitli Ürün.

TOPLAM CİRO İTİBARİYLE EN ÇOK BÜYÜYEN DALI %507,41 İLE MOBİLYA

Toplam ciroda en fazla büyüme gösteren ilk 10 şube arasında ilk üçte 10.854,13 TLsepet ortalaması %507,41Mobilyalı, 3.784.86 TLsepet ortalaması %307,54Saat&Optik ile 706,51TLsepet ortalaması %297,73 ve Çanta gerçekleşti. Diğer bölümler ise; Cep Telefonları, Motosiklet Ekipmanları, Elektrik, Elektronik, Avcılık ve Kamp Dış Mekan ve Isıtma ve Soğutma.

TOPLAM SİPARİŞ SAYISI BAZINDA EN BÜYÜYEN 10 SEKTÖR

Toplam sipariş miktarı açısından en çok büyüyen ilk 10 segmentte ilk üç 10.854,13 TLsepet ortalaması %154,90Mobilyalı, 3.784.86TLsepet ortalaması %146,61Saat&Optik ile 706,51TLsepet ortalaması %132,85 Çantayı paylaştı. Diğer şubeler ise; Bunlar Avcılık ve Kamp Açık Hava Ürünleri, Kişisel Bakım ve Kozmetik, Motosiklet Ekipmanları, Elektrik, Elektronik, Donanım ve İnşaat Pazarı ve Müzik ve Müzik Aletleri’dir.

IdeaSoft: 2005 yılında kurulan IdeaSoft, web ve taşınabilir tabanlı yazılım çözümleri sunmaya kendini adamış, Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı sağlayıcısıdır. IdeaSoft Libadiye Genel Merkez ve BÜDOTEK Teknopark Ar-Ge ekipleriyle online satış yapmak isteyenler için tüm gücümüzle çalışırken, müşterilerine verdiği ücretsiz panel eğitimleriyle 2016 yılından bu yana 30000+ katılımcıya ulaşmıştır. IdeaSoft grubu, Deloitte’un her yıl resmi mali raporlara göre düzenlediği ve Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinin belirlendiği yarışmada 6 yıl üst üste ödüle layık görüldü. Bunlara ek olarak; Başarılarını TEPAV Türkiye 100, Bilişim 500 ve daha birçok etkinlikte aldıkları ödüllerle taçlandırdılar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu