Teknoloji

Porsche, NFT dünyasına başarısız bir giriş yapıyor

Alman 3D sanatçısı ve tasarımcı Patrick Vogel tarafından tasarlanan Porsche’nin Porsche 911 adındaki Web3 koleksiyonu beklediği ilgiyi görmedi. Kriptonun kaybından sonra baskı fiyatı yüksek olan bu NFT’ler beklediği ilgiyi görmedi.

Porsche, NFT koleksiyonundan beklediği ilgiyi göremedi

23 Ocak’ta lansmanı yapılan ve 911 adet spor otomobilin yer aldığı 7.500 NFT, Porsche tarafından piyasaya sürüldü. Alman tasarımcı, bu dijital koleksiyonları beyaz Porsche 911’i temel alarak tasarladı. Bu dijital koleksiyonlar hayranlardan büyük ilgi gördü, ancak birçok NFT baskı sorunuyla karşılaştı.

Hayranlar, Twitter’da yazdırmanın çok pahalı olduğundan ve bu pazarlama tekniğinin Web3’ün ilkesine aykırı olduğundan şikayet ettiler. Bu şikayetlerin nedeni, yatırımcıların lansman sırasında 0,911 ETH (1499 $) baskı fiyatına üç NFT basma izni vermesiydi.

Twitter’daki yoğun yansımalar nedeniyle Porsche, NFT’lerin basın süreçlerini durdurdu. Yansımaların ardından baskı fiyatını düşürme kararı alan Porsche, “ Özel bir topluluk oluşturmak için iyi bir deneyim oluşturmaya doğru ilerlemek için üretimi azaltacağız ve baskıyı durduracağız. Önümüzdeki saatlerde daha fazla bilgi verilecektir. diye ilan etti. Porsche, iki saat sonra yaptığı açıklamada, baskı süreçlerini açtığını ve 25 Ocak saat 14:00’e kadar açık kalacağını duyurdu.

Porsche’nin ikincil piyasa fiyatlarında da önemli düşüşler gözlendi. OpenSea’den alınan verilere göre koleksiyonun taban fiyatı gecelik 0,89 EHT’ye düştü. Bu bilgi, devam eden NFT tahsilatının ikincil piyasada 50 $ daha ucuza mevcut olduğunu gösterdi.

Porsche’nin resmi internet sitesine bakıldığında NFT koleksiyonundan sadece 1821 adet NFT’nin satıldığı görülüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu